Тафсіри бувають двох видів.

Перший вид тафсіру – це відомі тлумачення, що пояснюють і тлумачать суть фраз, зворотів, речень Корану.

Другий вид тафсіру – це тафсіри, що наводять потужні незаперечні докази коранічних істин. Це дуже важливий вид. Перші, відомі тлумачення часом його нагадують. Отже, «Рісале-і-Нур» – це тлумачення смислів Корану, що опирається на принципи другого типу тафсірів, чим розбиває критику навіть найпотужніших філософів. Без суб’єктивних поглядів і міркувань, раціонально і об’єктивно пояснює і доводить істини Корану, підносячи їх людству.

Тафсір «Рісале-і Нур», базуючись на природничих науках, чітко та безапеляційно відповідає на такі найважливіші для кожного питання, як: «Хто я?», «Звідки я прийшов?», «Куди піду?», «Які мої обов’язки?», «Звідки і куди рухаються творіння?», «У чому суть творінь?» ,  — вдовольняючи уми та душі.

Тафсір «Рісале-і-Нур» вирішив і розкрив близько сотні загадок релігії й коранічних істин, через нерозуміння яких багато впадали в сумніви і, будучи не в змозі позбутися гризоти, часом втрачали віру. Після розкриття цих загадок, якщо навіть зберуться всі атеїсти, вони не зможуть узяти гору.

Книги «Рісале-і-Нур» створили велику, міцну, непорушну стіну на шляху поширення безбожництва. Навіть найбільш затятих невіруючих філософів «Рісале-і-Нур», Незаперечними доказами, логічними і розумними доводами ,, Рісале-і Нур» переконує навіть найзатятіших невіруючих філософів в неможливості, хибності та неприйнятності матеріалізму і натуралізму, що протистоять релігії.

У книгах «Рісале-і-Нур» автор торкнувся найважливіших тем, що стосуються питань релігії, суспільного життя, моралі, виховання, права, філософії та тасаввуфу, майстерно досягнувши успіху в кожній з них. Найдивовижніше, що найскладніші питання, відповідаючи на які багато вчених звернули на небезпечний шлях, він розкрив у доступній формі і найпереконливішим чином, йдучи світлим шляхом вчених-сунітів. Наприклад, в питанні тілесного воскресіння, в «Рісале-і-Нур» незрівнянним, загальнодоступним чином, завдяки світлу Корану, розумно доведена істина, про яку навіть такий геній філософії, як Ібн Сіна, сказав: «Воскресіння – це те, що нам достовірно передано ( накль). Ми віримо в нього, але розумом його не осягнемо».

Якби двері могили були замкнені і людина залишалася б на цьому світі назавжди, тоді вона б переймалася суто мирським. Але щоденна смерть сотень тисяч людей,  їх перехід з цього світу до світу вічного, засвідчує існування важливішого від мирського. І «Рісале-і-Нур», розкриваючи істини Корану, доносить до людей сенс цих обов’язків. Так, в «Рісале-і-Нур» є багато таких розділів, як: «Двадцять дев’яте Слово», що розкриває загадковий сенс цього Всесвіту і таємницю того, звідки прийшли і куди підуть істоти, а також, що з ними буде; «Тридцяте Слово», що розкриває суть людського его і вирішує загадку руху і перетворення частинок; «Двадцять четвертий Лист», що розкриває дивовижний секрет творення і діяльності в цьому Всесвіті, що відбуваються серед безперервної загибелі й тлінності; «Двадцятий Лист», що розкриває і пояснює найглибшу і найважливішу суть єдинобожжя, а також доводить, що воскресіння людства є таким же легким, як пожвавлення однієї мухи; «Двадцять третє Сяйво», назване «Трактатом про Природу», що руйнує ідеї натуралізму та матеріалізму.

Людям, які заперечують Божественність і не вірять ні в що, крім того, що можуть осягнути поглядом, «Рісале-і-Нур» показує цей Всесвіт і матеріальний світ у вигляді безлічі доказів існування і єдності Творця, а також буття Іншого світу і вічного життя .

На упереджені заперечення філософів Європи і їх послідовників, які не зрозуміли смислів деяких переносних аятів і хадисів, «Рісале-і-Нур» дає розумні й логічні відповіді, доводячи, що кожен з тих аятів і хадисів є окремим дивом. «Рісале-і-Нур» руйнує  рубає сумніви сучасної науки і філософії, водночас слідуючи конструктивізму.

Ще однією особливістю є те, що «Рісале-і-Нур» дає конструктивний урок без згадки вад і зцілює без нанесення ран, нейтралізуючи сумніви, відповідаючи на всі питання, стишуючи нафс і переконуючи серце.

Віра (іман) полягає не тільки в короткому пізнанні і підтвердженні стовпів віри. У неї є багато рівнів. Наслідувальна віра, особливо в наш час, швидко слабне перед натиском безбожництва і оман, але віра переконана, усвідомлена є непохитною, незгасаючої силою. «Рісале-і-Нур», даючи знання про усвідомлену чітку віру, зміцнює віру людини і спрямовує її до щастя й благополуччя в обох світах. Знання ж поділяється на два види. Для одного виду знань досить лише одноразового вивчення і повторення. Однак, інший вид знань подібний хлібу і воді: в цих знаннях людина має потреба постійно. Знання про віру належать до другого виду.

Знання про віровчення мають певну термінологію. Її пізнання вимагає від нас постійного і уважного читання книг. Старанне читання цих книг, що ведуть до щастя в обох світах, призводить до усвідомленого пізнання віри. Шляхетний Коран велить читати, а Пророк закликає до «придбання знань від колиски до могили».

«Рісале-і-Нур» зрозуміла й доступна різним членам суспільства. Читати, отримувати користь з праці відповідно до своїх здібностей можуть школярі, студенти, вчені, зокрема філософи. Освічені верстви мають з того незвичайну користь і підтверджують високий науковий рівень праці. Такої популярності не спостерігалося у праць жодного психолога, соціолога або філософа. Отримати користь з їх робіт могли лише люди з відповідною освітою. Діти, учні в школі, не в змозі отримати користь з праці будь-якого великого вченого. Однак кожен, виходячи зі своїх здібностей, може отримати користь з «Рісале-і –Нур». Зрозуміло, не кожен зрозуміє абсолютно всі питання, що висвітлюються в праці «Рісале-і-Нур», однак ніхто не залишиться без користі. Це навгадує, як хтось, увійшовши до великого саду, не спроможний дотягнутися кожного плоду, але йому досить тих плодів, до яких він дотягнувся. Адже цей сад не тільки заради нього, а й для тих, чиї руки довші.

Навчання «Рісале-і-Нур» надзвичайне та не має аналогів.  Будь-яка освіта має на меті ту чи іншу матеріальну вигоду або покращення мирського становища. Більшість наукових дисциплін вивчаються для досягнення певних матеріальних благ і пошани, та й то найчастіше це потребує неабияких зусиль. «Рісале-і Нур» — своєрідний вільний університет, в якому вивчення уроків за допомогою читання цих праць не переслідує жодної іншої мети, крім служіння вірі й достатку Всевишнього. Незважаючи на відсутність матеріального інтересу, книги «Рісале-і-Нур», які є серйозними науковими і релігійними працями, вивчаються з такими великими натхненням і любов’ю, з таким нескінченним задоволенням, що викликають у своїх відданих читачів бажання невпинно їх перечитувати. І оскільки, згідно благородному хадису Пророка (мир йому і благо!), ті вчені, які не прагнуть розкоші та принад цього світу, є найвірнішими спадкоємцями пророків, то і «Рісале-і-Нур» можна вважати справжнім спадкоємцем.

Світ, на думку багатьох філософів і вчених, знаходиться на порозі зовсім нового етапу. Світ знаходиться в пошуках світла. І сьогодні, на наш погляд, явно видно, що поет істини, Мехмет Акіф, кажучи:

«Пошли нам світло, о Аллаг, адже пройшли вже століття!

Народ, задихаючись в темряві, чекає зорі на горизонті»,

— вказує на це Світло …